Coor ja Amiedu aloittavat koulutusyhteistyön
Palveluyritys Coor Service Management ja ammatillinen aikuiskouluttaja Amiedu solmivat kumppanuussopimuksen alkuvuodesta 2012. Yhteistyön tavoitteena on kehittää henkilöstön osaamisen kautta Coorin palvelutoimintoja.
Coor panostaa vahvasti kehitystyöhön. Sillä on esimerkiksi jo kymmenettä vuotta maakohtaiset kehitysyksiköt.
– Kehitystyö on toimintamme ydin. Laajennuimme merkittävästi viime syksynä, ja halusimme keskittää henkilöstön kehittämisen ja kouluttamisen yhdelle kumppanille. Amiedulla oli tuottaviksi ja tehokkaiksi koettuja toimintamalleja. Lisäksi Amiedun toimialavastaavuus sopi erittäin hyvin meidän liiketoiminta-alueisiimme. Yksi ratkaiseva tekijä oli Amiedun kyky palvella valtakunnallisesti sekä hoitaa koko koulutuslogistiikka hallinnointineen, Coor Suomen toimitusjohtaja Johan Mild kertoo.
Laaja palveluvalikoima tarvitsee osaajia
Coor toimii erittäin kilpaillulla kiinteistö- ja toimitilapalvelualalla. Coorin kattavaan palveluvalikoimaan kuuluu muun muassa siivous, aulapalvelut, puhelinvaihdepalvelut sekä kiinteistönhoito ja -huolto.
Coorin palvelut tukevat aina asiakkaan liiketoimintaa, ja ne räätälöidään asiakaskohtaisesti. Coor tarjoaa myös strategista neuvontaa asiakkailleen, jotka ovat kehittämässä tai muuttamassa omaa palvelutoimintaansa.
– Tarjoamme asiakkaillemme laajan skaalan palveluita monenlaisiin asiakaskohteisiin. Asiakkaamme tarvitsevat erilaisia osaajia, esimerkiksi kiinteistöpalveluissa vaaditaan entistä enemmän teknistä osaamista. Se asettaa henkilöstömme ammattitaidolle uudenlaisia vaatimuksia. Panostamme koulutukseen, sillä haluamme tuottaa asiakkaillemme yhä laadukkaampia palveluita. Koulutamme henkilöstöämme kaikilla organisaation tasoilla, Johan Mild sanoo.
Liiketoimintalähtöistä kehittämistä
Amiedu ja Coor rakentavat yhdessä osaamisen kehittämisjärjestelmää. Sillä varmistetaan, että henkilöstön kehittäminen Coorissa tukee entistä paremmin yrityksen liiketoiminnan ja tavoitteiden saavuttamista sekä tarjoaa erilaisia urapolkumahdollisuuksia yrityksen sisällä.
– Osaamisen kehittäminen vaatii systemaattista ja ennakoivaa lähestymistapaa. Teemme Coorin kanssa tiivistä yhteistyötä tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti. Osaamisen kehittäminen tukee työntekijöiden sitoutumista yritykseen ja sen tavoitteisiin. Lisäksi se edistää työtyytyväisyyttä, mikä nostaa tuottavuutta ja parantaa yrityksen kilpailukykyä hyvin kilpailluilla markkinoilla, Amiedun yrityspalvelujohtaja Ari Seppänen painottaa.
– Yhteistyömme on enemmän kuin kumppanuutta. Se ei ole vain henkilöstön kouluttamista vaan enemmänkin toiminnan kehittämistä. Lisäksi se on rekrytointikanava, joka auttaa löytämään uusia kanavia henkilöstöhankintaan. Amiedu ymmärtää liiketoimintaamme ja tavoitteitamme. He auttavat meitä saavuttamaan tavoitteemme. Yhteistyömme on konkreettista. Olemme asettaneet yhdeksi tavoitteeksi asiakastyytyväisyyden nousun seuraavassa tutkimuksessamme, Johan Mild sanoo.
Lisätietoja:
Johan Mild, toimitusjohtaja, Coor Service Management, Suomi, puh. 010 234 6000
Ari Seppänen, yrityspalvelujohtaja, Amiedu, puh. 020 7461 387