Sisäilmanmittausjärjestelmä asiakkaalle
Olemme palvelun ammattilaisia, ja tavoitteenamme on kehittää palveluitamme jatkuvasti asiakkaillemme. Osana kehitystyötä mittaamme tekemiemme parannusehdotusten määrää, ja palkitsemme kvartaaleittain parhaat parannusehdotukset.

Vuonna 2024 toteutimme yhteensä lähes 600 työntekijämme tekemää parannusehdotusta. Neljännen vuosineljänneksen parhaana parannusehdotuksena palkittiin palvelupäällikkö Anu Birkin tekemä sisäilmanmittausjärjestelmä asiakkaallemme.
Asiakkaamme tavoitteena on tarjota terveellinen työympäristö työntekijöilleen ja optimoida kiinteistöjensä energiankulutus. Ratkaisunamme asiakkaalle olivat IoT-sisäilma-anturit, jotka mittaavat muun muassa lämpötilaa, kosteutta, hiilidioksidia ja pienhiukkasia.
Anturit asennettiin aluksi demokäyttöön kiinteistöjen avainalueille ja liitettiin tarjoamaamme käyttöjärjestelmään. Asiakas pystyy seuraamaan sisäilman laatua reaaliaikaisesti ja asettamaan järjestelmään hälytysrajoja. Tämä mahdollistaa dataan perustuvan kiinteistön ylläpidon ja päätöksenteon. Asiakas vakuuttui kokeilujakson aikana järjestelmän hyödyistä ja tilasi antureita pysyvään käyttöön.
”Me tarjoamme asiakkaille järjestelmän ylläpidon ja jatkuvan seurannan. Asiakas voi halutessaan itse seurata sisäilmatietoja käyttöjärjestelmästä, mutta tarvittaessa myös me voimme hoitaa seurannan ja raportoinnin asiakkaalle”, kertoo energiamanageri Ilpo Niemi.
”Asiakas on ollut tyytyväinen sisäilmanmittausjärjestelmäämme, ja olemme saaneet siitä kiitosta”, sanoo palvelupäällikkö Anu Birk.
”Parannusehdotuksia voi tehdä kuka tahansa. Onnistuneen parannusehdotuksen reseptinä on, että tuntee asiakassopimuksen, on läsnä asiakkaalle ja pitää omat lupauksensa”, Anu kertoo.