Asiakaskokemus

Tavoitteena jatkuvat asiakasparannukset

Innovaatioilla ja systemaattisella parannustyöskentelyllä vastataan asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin.

”Tavoitteenamme on, että innovatiivisuus ja kehitysmyönteisyys ovat läsnä kaikkien työntekijöidemme arjessa, ja jokainen aulapalveluhenkilö, siivooja, kiinteistönhoitaja tai sopimuspäällikkö miettii, mitä hän voi tehdä asiakkaan päivän parantamiseksi”, sanoo strategia- ja asiakaskokemusjohtaja Matias Bäckström.

Parannusten ei aina tarvitse olla innovaatioita, vaan ne voivat tarkoittaa myös sitä, että asiakasta yksinkertaisesti palvellaan paremmin. Coor panostaa kehitystyöskentelyyn muun muassa kouluttamalla henkilöstöä. Kun kentällä huomioidaan asiakkaan toiveet paremmin, pystytään tuottamaan laadukasta palvelua ja vau-elämyksiä.

Systemaattisuus on tärkeä osa parannustyöskentelyä. Coorissa on käytössä Actio-järjestelmä, johon parannusehdotukset kirjataan ja josta ne poimitaan käsittelyyn ja mahdollisesti toteutukseen. Järjestelmä takaa sen, että hyvät aloitteet varmasti etenevät toteutukseen asti ja että kehitystyötä voidaan seurata. Actio-järjestelmää ollaan parhaillaan kehittämässä, ja tavoitteena on lisätä parannusehdotusten määrää entisestään.

Kommunikointi asiakkaan kanssa on avain menestykseen

Kommunikointi asiakkaan kanssa on kehitystyöskentelyn kulmakiviä. Kun keskusteluyhteys on hyvä ja säännöllinen, Coor palveluntuottajana pysyy tietoisena asiakkaan toiveista ja tarpeista, ja toisaalta asiakas pysyy tietoisena kaikista asioista, joita tehdään palvelutuotannon kehittämiseksi.

”Asiakkaiden kehitystoiveet ovat yleensä hyvin konkreettisia, ja ne voivat vaihdella kulkuporttien toiminnan varmistamisesta asiakkaan työntekijöiden houkuttelemiseksi lähityöhön toimistolle”, Matias Bäckström kertoo.

 

Kolme keskeistä kohtaa

1. Kommunikointi asiakkaan kanssa

Kun palveluntuottajalla ja asiakkaalla on hyvä keskusteluyhteys, palveluntuottaja pysyy tietoisena asiakkaan tarpeista ja asiakas saa tietoonsa, mitä asioita tehdään palvelutuotannon kehittämiseksi.

2. Systemaattisuus

Kun parannusehdotukset kirjataan järjestelmään, hyvät aloitteet etenevät varmasti toteutukseen asti ja kehitystyötä voidaan seurata.

3. Henkilöstön koulutus

Henkilöstön koulutuksella varmistetaan se, että kehitysmyönteisyys on läsnä kaikkien työntekijöiden arjessa.

Ota yhteyttä Coorin asiantuntijoihin

Haluatko keskustella kanssamme kiinteistöpalveluista?

Ota yhteyttä jo tänään!

Johtavana kiinteistöpalvelualan toimittajana Coor kehittää Pohjoismaiden parhaita työympäristöjä. Kun me hoidamme tukipalvelut, voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi. Ota yhteyttä, niin keskustellaan siitä, kuinka voimme auttaa sinua.