Kaikkiin odotuksiin pyritään vastaamaan
Joulunalusviikolla kauppakeskus Jumbo-Flamingossa on vilinää. Se ei olekaan yllätys, sillä joulun aika on vuoden vilkkain sesonki ja Jumbo-Flamingo on myyntimäärältään Suomen suurin kauppakeskus, jossa vierailee vuosittain lähes 12 miljoonaa kävijää.
Suuret kävijämäärät asettavat omat vaatimuksensa myös Coorille, joka tuottaa Jumbo-Flamingon siivouspalvelut. Ulkoalueilla esimerkiksi torjutaan liukkautta lekamurskeella, suolalla ja sepelillä, jotka puolestaan sisätiloihin kulkeutuessaan aiheuttavat erityyppistä likaa.
– Lika ei ole ainoastaan esteettinen ongelma, vaan aiheuttaa sisätiloissa usein myös turvallisuusriskin, koska kävijät saattavat liukastua ja kaatua, Coorin palveluesihenkilö Gerli Feldman muistuttaa.
Jumbo-Flamingossa on noin 170 liikettä, ja kauppakeskuksesta löytyy esimerkiksi kylpylä, hotelli, elokuvateatteri, kaksi markettia, kahviloita, ravintoloita ja kauppoja. Kiinteistöpalveluista huolehtii noin viidenkymmenen henkilön ydintiimi, joka koostuu usean eri yrityksen työntekijöistä. Naruja pitää käsissään kiinteistöpalvelupäällikkö Erno Kosonen, joka sovittaa palvelut yhteen ja vastaa kiinteistöpalveluiden laadusta ja toimivuudesta.
– Kauppakeskuksen vuokralaisilla ja miljoonilla kävijöillä on kaikilla omat odotuksensa ja toiveensa siitä, miten asioiden tulisi olla järjestetty Jumbo-Flamingossa, ja pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan niihin, Kosonen kertoo.